Garantie en reparatie

De producten die je bij ons koopt, vallen onder de Europese garantievoorwaarden en hebben in de meeste gevallen een garantie van 24 maanden.

Bij foto- of videocamera’s, objectieven of flitsers boven de €250.- geven we u ook nog een 3 jaar extra garantie welke is afgezekerd door Ringfoto Nederland. Dus 5 jaar garantie.

5 jaar garantie voor Goldmembers

Als je één van onze aangeboden foto- of videocamera’s, objectieven of flitsers gekocht hebt ter waarde van € 250,- of meer dan bieden we je onze gratis Goldmemberpas aan. Deze wordt automatische meegestuurd met het product en de vijf jaar garantie gaat gelijk in.

Foto Semeins staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Foto Semeins biedt de mogelijkheid om de wettelijke garantie uit te breiden. Hiervoor kunnen zekerheidspakketten worden aangeschaft. De garantie geldt onverminderd de wettelijke garantie.

Reparatie binnen de garantie

Binnen de garantieperiode worden reparaties kosteloos utigevoerd. Bij normaal gebruik mogen de producten die je bij Foto Semeins koopt niet kapot gaan binnen 24 maanden. Is je product kapot binnen 30 dagen na aankoop defect dan kun je het retourneren en word deze omgeruild: klik hier voor meer informatie.

Producten die na 30 dagen na aankoop en binnen de garantieperiode van 24 maanden vallen, worden kosteloos gerepareerd onder de wettelijke garantie.

Reparatie buiten de garantie

Valt je product buiten de garantieperiode, of is het stuk gegaan door val-, stoot- of waterschade, dan kunnen we dat ook voor je oplossen. Je product kan dan gerepareerd worden, daar worden dan reparatiekosten voor berekend. Eerst gaat je product naar de reparatiedienst. De reparatiedienst doen vervolgens een prijsopgave. Als je hiermee akkoord gaat, wordt de reaparatie uitgevoerd. Als je niet met de prijsopgave akkoord wil gaan, dan wordt het product geretourneerd als je de onderzoekskosten hebt betaald. 

Product laten repareren

Wil je je product laten repareren? Neem dan contact met ons op. Je kunt bellen naar ons servicenummer: 0344-632554, mailen naar service@fotosemeins.nl of met ons chatten. Langskomen in de winkel kan natuurlijk ook.