Online bestellen en betalen

Bestellen

De volgende informatie gaat over bestellen en betalen via onze webshop in het algemeen. Klik hier als u meer informatie wilt over hoe u een produkt kunt bestellen.

Als u producten bij Foto Semeins via deze site bestelt, gaat Foto Semeins direct tot levering over. Mocht het zo zijn dat u toch het verkeerde heeft besteld of niet helemaal tevreden bent met de gang van zaken, dan kunt u het product binnen 30 dagen retour sturen aan Foto Semeins. Deze 30 dagen wordt ook wel de ‘cooldown-periode’ genoemd. Deze zogenaamde cooldown-periode van 30 dagen geldt niet voor de digitale printservice. Als u digitale prints heeft besteld, kunt u de bestelling niet meer annuleren.

Als het product niet aan uw verwachting voldoet, kunt u het product binnen 30 dagen aan ons retourneren. Voorwaarde is uiteraard dat het product en de verpakking zich in de staat bevinden zoals u deze ontvangen heeft.

Verzekerd verstuurd

Al onze klanten die bij ons een bestelling hebben geplaatst, maken gebruik van deze bescherming. Nadat de bestelling is geplaatst gaan wij deze versturen, dit wordt dan verzekerd gedaan. Je loopt dus geen risico totdat je het pakket hebt ontvangen en getekend voor ontvangst. Let op in de coronatijd vraagt de bezorger de laatste drie cijfers van je indentiteitsbewijs.

Wat is het voordeel van kopersbescherming?

Het maakt niet uit voor welke betaalmethode je hebt gekozen. Jouw geld is gewaarborgd met de kopersbescherming, mocht er iets gebeuren.

Wanneer kun je aanspraak maken op kopersbescherming?

Mocht een product of dienst niet geleverd worden, dan kun je aanspraak maken op de kopersbescherming. Ook geldt de kopersbegeleiding voor bestellingen die je geannuleerd hebt of retour hebt gestuurd en er wordt niet terugbetaald.

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Voor meer info over het retourneren.

Eenvoudig retourneren

30 dagen niet goed geld terug
Retouren worden alleen in behandeling genomen als deze voldoen aan onze voorwaarden voor retour.

Lees deze goed door voordat u bestelt, om onduidelijkheden te voorkomen. Ook de uitsluitingen.

Betalen

Opnamekrediet van uw pinpas
Wanneer u besluit uw producten af te halen in onze winkel, bedenk dan dat het mogelijk is dat uw betaalrekening gelimiteerd kan zijn. Vaak kunt u maximaal €2500,- per dag uitgeven. Het is echter mogelijk om bij uw bank een ééndaagse verhoging van uw opnamekrediet aan te vragen.

Online betaalmethoden
Bij Foto Semeins kunt u uw bestelling op vele manieren veilig betalen. De betalingsmogelijkheden in onze webshop zijn:

  1. Betaling via iDEAL
    De meest directe manier van betalen, via het elektronische betaalsysteem van uw eigen bank. Deze betaalmethode is alleen mogelijk als u internetbankiert bij een van de volgende Nederlandse banken: ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of Triodos Bank.
  2. Betaling via creditcard
    Kiest u voor deze betaalmethode, dan wordt u automatisch naar een beveiligde webpagina geleid. Daar vult u de gevraagde gegevens in, waarna u uw betaling kunt bevestigen.
  3. Betaling door overmaking
    Nadat wij uw bestelling via e-mail hebben bevestigd, maakt u het verschuldigde bedrag over op Rabo rekeningnummer 31.25.69.734 ten name van Ringfoto Semeins. In Tiel. Vermeld altijd bij uw betaling het ordernummer dat in de door u ontvangen e-mail staat. Onze IBAN en BIC nummers:
    IBAN: NL71.RABO0312.5697.34
    BIC: RABONL2U
  4. Betaling met cadeaubon
  5. IN3 – Betaal in 3 delen – 0% rente Betaal vandaag 1/3 via iDEAL. De 2e en 3e termijn betaal je binnen 30 en 60 dagen. Zonder rente.
  6. Betalen en afhalen in de winkel
  7. Bancontact – U kunt met Bancontact vertrouwd, veilig en gemakkelijk betalen via internetbankieren van uw eigen bank, wanneer u een Belgische bankrekening heeft.
  8. Sofortbanking Betalingen vanuit Duitsland
  9. Spaypay – Met SprayPay – Gespreid betalen kun je in termijnen betalen. Geniet direct van je nieuwe aankoop en spreid de betaling over een periode van 1 tot 60 maanden.

Betaalmogelijkheden in onze winkel
In de winkel hebben wij de volgende betaalmogelijkheden:

  1. Contant betalen
    U haalt uw bestelling op in onze winkel en betaalt deze contant aan de kassa.
  2. Met Pin betalen
    U haalt uw bestelling af in onze winkel en betaalt deze via Pin aan de kassa. Let op: de limiet van uw bankpas is vaak €1500, neem bij twijfel contact op met uw bank.
  3. Met creditcard betalen
    U haalt uw bestelling af in onze winkel en betaalt deze met creditcard aan de kassa.
  4. Betaling met Foto Semeins Cadeaubon
    Deze kunt u inleveren in de winkel. De waarde van de cadeaubon wordt op de totale factuur in mindering gebracht.

Kijk hier voor uitleg en instructies t.a.v. de retourprocedure en het retourrecht.

Levering

Wij vinden het belangrijk dat uw bestelling veilig en snel bezorgd wordt naar het door u opgegeven adres. Uw pakket wordt zorgvuldig verpakt en wij zullen er al het nodige aan doen om te zorgen dat uw bestelling met veel zorg bij u afgeleverd wordt. Op de dag dat uw bestelling vanuit ons magazijn wordt verzonden ontvangt u een e-mail met Track en Trace code waarmee u gemakkelijk de verzendstatus van uw bestelling kunt volgen.

Levertijd
Wanneer u op een werkdag vóór 17:00 uur uw bestelling plaatst heeft u uw bestelling de volgende dag in huis – mits op voorraad en wij uw betaling ontvangen hebben. Feest- en gedenkdagen en pakketten langer dan 1,75 meter of zwaarder dan 30 kg uitgezonderd.

Uw bestelling wordt door ons verzonden zodra het verschuldigde bedrag op onze rekening staat. Een betaling verricht via iDeal wordt direct door ons ontvangen. Bij betaling met creditcard is de levertijd sterk afhankelijk van de snelheid waarmee uw creditcardmaatschappij opereert.

Track & Trace
Op de dag dat uw bestelling wordt verzonden, ontvangt u een e-mail met een barcode en een bijbehorend nummer. Als u op deze mail klikt ziet u de verzendstatus (www.postnlpakketten.nl), zo kunt u heel eenvoudig de verzendstatus van uw bestelling checken.

Pakje Gemak
U kunt zelf bepalen hoe en waar u uw bestelling wilt ontvangen. Thuis, op het werk of juist op een afhaallocatie voor tijdens de boodschappen. Met PakjeGemak heeft u de mogelijkheid om uw bestelling gemakkelijk zelf op te halen. Met ruim 2000 afhaallocaties in heel Nederland zit er namelijk altijd een in de buurt.

Ook hier krijgt u uiteraard een Track en Trace Code om uw bestelling te volgen.

Verzendkosten

Verzendkosten binnenland

Verzending binnen Nederland van bestellingen tot € 100: €4,95
Verzending binnen Nederland verzekerd boven de € 100:€9.95
Verzending binnen Nederland van bestellingen boven de € 100:€0,00
Verzending van lengtegoederen (vanaf 1,50 meter): €19,95
Verzending van palletgoederen (vanaf 25 kg):     €49,00

Verzendkosten buitenland

België€12,50
Duitsland€12,50

Wenst u uw bestelling naar een adres buiten de Europese Unie te verzenden of heeft u nog vragen met betrekking tot de verzendkosten en de eventuele levertijd dan kunt u contact opnemen met ons klanten contact centrum. Buiten de Europese Unie worden er eventuele invoer- en douanerechten (inklaringskosten) berekend. Deze kosten zijn per land verschillend en u bent zelf verantwoordelijk voor deze kosten. Wilt u weten welke kosten hieraan verbonden zijn dan kunt u contact opnemen met de douane in het land waar u uw bestelling naar verstuurt.

Verzendkosten deellevering
Nadat uw bestelling helemaal is afgerond, kan het zijn dat sommige door uw bestelde artikelen wel op voorraad zijn en andere nog niet op voorraad zijn. In dat geval kunt u kiezen voor een deellevering. De voorradige artikelen worden dan alvast verzonden, de niet-voorradige artikelen volgen zodra ze bij ons binnen zijn. De extra kosten voor een deellevering in Nederland zijn € 4,95. De verzendkosten voor een deellevering naar het buitenland zijn eenmaal de verzendkosten van het land naar waar u uw bestelling verstuurt.

Verzending van lengte- en palletgoederen
Lengte- of palletgoederen worden door DHL bezorgd en in Nederland binnen 1-2 werkdagen geleverd. Bestaat uw bestelling uit meerdere producten dan worden de “standaard” producten separaat met TNT Post (binnen Nederland) of UPS (buitenland) verzonden.
Wilt u de zending van uw lengte- en palletgoederen volgen met een Track en Trace code dan kunt u contact opnemen met ons klanten contact centrum.

Heeft u vragen over de verzending van uw pakket dan vul het contactformulier in, mail naar info@fotosemeins.nl of bel ons servicenummer 0344-632554